Hur kan vi hjälpa dig?

Vi finns här för att hjälpa dig med alla dina frågor om TelefonID. Skicka oss ett mail så återkommer vi så snart vi kan. Läs gärna svaren på dem allra vanligaste frågorna här nedan innan du skickar ett mail.

Vanliga frågor

FAQ

Det tar upp till 10 timmar innan en ny kontakt du registrerat i din telefonbok också blir registrerad hos TelefonID.
Ja. Bara samtal från okända telefonnummer. Ett okänt nummer har du inte registrerat i din telefonbok och du har inte själv ringt numret nyligen. Notera att vi kontrollerar de senaste 50 - 75 senaste numren som du själv har ringt. Om du vill att TelefonID skall hantera ett nummer du själv har ringt så måste du rensa din samtalslista i din mobiltelefon. Om en person använder ett nummer som du har i din telefonbok eller som du själv har ringt så blir personens samtal framkopplat till dig utan att TelefonID kontrollerar det eller genomför en inspelning och analys.
Dina kontakter som finns i din telefonbok behöver TelefonID kopiera för att kunna veta om det är en okänd person som ringer dig. Om ett telefonnummer som finns i din telefonbok matchar ett nummer i ett inkommande samtalet så kopplar vi fram samtalet direkt utan inspelningsanalys eller annan kontroll. Du bör dock vara lite uppmärksam på att lägga in större företags och myndigheters telefonnummer i din telefonbok då dessa skulle kunna användas av bedragare som då kan bli framkopplade till dig. Notera också att de senaste 50-75 telefonnumren som du själv har ringt till också klassificeras av TelefonID som icke-okända, dvs när ett sådant nummer ringer tillbaks till dig så kopplas det direkt utan kontroll av TelefonID. Vill du att dessa nummer skall kontrolleras av TelefonID så skall du rensa din telefonlista på alla nummer du själv har ringt upp. Alla dina kontakter är naturligtvis sekretessbelagda av TelefonID. Vi behöver tillgång till din mikrofon för att kunna koppla fram ett telefonsamtal till dig. Vi behöver kunna skicka notiser till dig som kan exempelvis innehålla information om samtal som blockerats eller systemfel.
När en okänd ringer så kommer inga ljudsignaler avges från din telefon. Men du kan ändå råka se att någon ringer där det står "Tystat okänt samtal". Du skall då inte svara på samtalet för det kommer nu kopplas till TelefonID istället. Om du svarar så kan inte TelefonID verifiera uppringaren.
Du avslutar tjänsten så här i en iPhone: 1) Avsluta vidarekopplingen genom att ringa #67# och klicka sedan på "Avfärda". 2) Klicka på TelefonID appen och radera den. 3) Gå in på din iPhone "Inställningar", välj "Appar", välj "Telefon". Tryck nu på "Tysta ned okända uppringare". Knappen som visas är nu grön vilket betyder att alla okända uppringare vidarekopplas. Klicka på gröna knappen så blir den grå och då kommer alla okända som ringer dig kopplas fram. All din data och inspelningar kommer raderas.

Hjälp via e-post

Personlig hjälp

Få hjälp från vårt dedikerade supportteam som är experter på TelefonID.

Snabba svarstider

Vi strävar efter att svara inom 12 timmar. Vanligtvis tar det bara en timma.

Klicka för att skapa ett mejl: support@telefonid.se